Що робити, якщо в лікарні вимагають гроші за лікування ГРВІ – роз’яснення МОЗ
Віктор Ляшко закликав українців у разі порушення їхнього права на безкоштовну медицину звертатися на гарячу лінію МОЗ або НСЗУ.
21 лютого, 2025 рік
1816
Пацієнти, які потребують госпіталізації через ускладнення ГРВІ, грипу чи COVID-19, мають право на безкоштовне лікування, включно з необхідними ліками та обстеженнями. Це передбачено Програмою медичних гарантій. Якщо ж у лікарні вимагають оплату за послуги, необхідно звертатися на гарячу лінію.
Міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко наголосив:
«Якщо в лікарні немає лікарських засобів або вас направляють на рентген чи КТ і кажуть, що за нього треба платити, телефонуйте на гарячу лінію Міністерства охорони здоров’я 0 800 505 201 або на гарячу лінію НСЗУ 16-77. Ми знайдемо шляхи реагування. Програма медичних гарантій покриває ці речі, тому пацієнт має отримувати їх безоплатно».
[banner]
Нагадаємо, які види медичної допомоги є безкоштовними:
- екстрена допомога – невідкладне втручання у разі загрози життю;
- амбулаторно-поліклінічне лікування – консультації, діагностика та лікування в медзакладах;
- стаціонарне лікування – госпіталізація та догляд у стаціонарі;
- невідкладна стоматологічна допомога – екстрене втручання у випадках сильного болю чи травм.
- медична допомога в сільській місцевості – первинне обстеження та базове лікування;
- санаторно-курортне лікування – для осіб з інвалідністю та пацієнтів спеціалізованих санаторіїв;
- догляд за дітьми в будинках дитини – медичне забезпечення сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- медико-соціальна експертиза – визначення ступеня втрати працездатності.
Якщо вам відмовляють у безоплатному лікуванні чи вимагають оплату за гарантовані послуги – не мовчіть, звертайтеся на гарячу лінію!