В деяких країнах алкогольні напої будуть мати попередження про рак

Алкогольні напої будуть мати попередження про рак

Алкогольні напої будуть мати попередження про рак
https://www.nytimes.com

Починаючи з 2026 року, ємності з алкогольними напоями, що продаються в Ірландії, повинні будуть мати етикетку великими червоними літерами з двома попередженнями: «ІСНУЄ ПРЯМИЙ ЗВ’ЯЗОК МІЖ АЛКОГОЛЕМ ТА СМЕРТЕЛЬНИМИ РАКОВИМИ ЗАХВОРЮВАННЯМИ» та «ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЬНОГО ПИТАННЯ Спричиняє ЗАХВОРЮВАННЯ ПЕЧІНКИ». .”

Вимога, підписана законом минулого року, підтверджена десятиліттями наукових досліджень і йде набагато далі, ніж будь-яка країна досі повідомляла про ризики для здоров’я від вживання алкоголю. Це викликало шалену опозицію з боку алкогольних компаній у всьому світі, але це також надихає деякі інші країни на вжиття подібних заходів.

«Це важливий крок», — сказав доктор Тімоті Наймі, директор Канадського інституту дослідження вживання психоактивних речовин при Університеті Вікторії. «Люди, які п’ють, повинні мати право знати основну інформацію про алкоголь, як і про інші продукти харчування та напої».


Як повідомляє The Bangkok Post, у Таїланді уряд завершує розробку нормативного акту, згідно з яким алкогольна продукція має містити графічні зображення, що супроводжуються текстовими попередженнями, наприклад, «алкогольні напої можуть викликати рак».


До канадського парламенту було внесено законопроект, згідно з яким етикетки на всіх алкогольних напоях повинні повідомляти про «прямий причинно-наслідковий зв’язок між споживанням алкоголю та розвитком смертельних ракових захворювань».


Минулого тижня законодавчий орган штату Аляска провів слухання в комітеті щодо законопроекту, який вимагає від компаній, що продають алкоголь, розміщувати таблички з попередженням про рак.


Норвегія, яка вже жорстко регулює продаж алкоголю, розробляє пропозиції щодо введення попереджувальних етикеток про рак. Державний секретар країни Оле Хенрік Крат Бйоркхольт, який з великим інтересом стежив за зусиллями Ірландії, сказав в інтерв’ю: «Я думаю, що ймовірно, що ми запровадимо щось подібне».


Раніше Ірландія була новатором у впровадженні агресивної політики охорони здоров’я. У 2004 році вона стала першою країною, яка заборонила куріння в закритих робочих приміщеннях, включаючи бари та ресторани, політика, яка була прийнята в більш ніж 70 країнах. Вимоги до попереджувальної етикетки для алкоголю можуть стати початком подібних змін у упаковці напоїв і засобом для підвищення обізнаності про небезпеку вживання алкоголю, навіть у невеликих кількостях.

Тривала боротьба

Докази, що зв’язують вживання алкоголю з раком, добре встановлені. У 1988 році Міжнародне агентство з дослідження раку Всесвітньої організації охорони здоров’я дійшло висновку, що алкоголь є канцерогенним для людини. Дослідження, проведені з тих пір десятиліттями, лише підтвердили висновок, зокрема щодо раку молочної залози, печінки, колоректального раку та раку стравоходу. У листопаді W.H.O. та I.A.R.C. оголосив у спільній заяві: «Неможливо встановити безпечну кількість споживання алкоголю для раку».

Незважаючи на це, зв’язок між алкоголем і раком недостатньо відомий. У Сполучених Штатах нещодавнє загальнонаціональне опитування показало, що приблизно кожен третій американець знав, що вживання алкоголю підвищує ризик раку.

Згідно з нещодавнім дослідженням, у всьому світі лише чверть країн вимагають будь-яких попереджень про здоров’я щодо алкоголю, і обов’язкова формулювання загалом є неточною. Востаннє Сполучені Штати змінили свої попереджувальні написи в 1989 році, коли було введено формулювання, яке не рекомендувало вживати алкоголь під час вагітності, перед керуванням автомобілем або роботою з важкою технікою, і в якому нечітко визнавалося, що алкоголь «може спричинити проблеми зі здоров’ям».

Злагоджена промислова опозиція

Підприємства з виробництва алкогольних напоїв борються на кількох фронтах, щоб ірландська вимога щодо маркування не набула чинності. На засіданнях комітетів Світової організації торгівлі в червні та листопаді торгові групи та одинадцять країн-експортерів алкоголю, включаючи Сполучені Штати, висловили занепокоєння, поставили під сумнів наукову обґрунтованість попередження про рак і стверджували, що етикетки Ірландії порушуватимуть вільну торгівлю.

У коментарях, поданих до Світової організації торгівлі, Рада з дистильованих спиртних напоїв Сполучених Штатів назвала етикетки «неточними» та «вводять в оману». Група також припустила, що «цією важливою метою громадського здоров’я можна було б найкраще керувати» в рамках паралельних зусиль щодо боротьби з раком у Європейському Союзі, у сфері, де алкогольна промисловість виявилася більш впливовою.

Європейська комісія мала запропонувати формулювання попереджень щодо здоров’я вживання алкоголю в рамках свого плану боротьби з раком до кінця 2023 року, але не втрималася в цей термін. У грудні, незважаючи на заперечення Всесвітньої організації охорони здоров’я, Європейський парламент схвалив звіт, який не підтверджував необхідність попереджувальних етикеток, натомість закликав до інформації про «помірне та відповідальне вживання алкоголю».

У фінальній доповіді його автори неодноразово пом’якшили мову про роль алкоголю в захворюваннях, вузько попереджаючи лише про «шкідливе» або «надмірне» споживання.

Джерело інформаціі: The New York Times